FUNDERINGAR EN SÖNDAGSMORGON

Just nu är det söndagsmorgon och jag funderar.
Funderar över alla erbjudanden jag fått om att flytta eller om jag borde förlänga min tid i bostaden med den hysteriskt skällande hunden.

ALT 1)Flytta en bit mer norr om staden för ett rum i ett hus med både tvättmaskin, kök och tillgång till motorcykel för samma peng jag betalar nu. Nackdelen är att jag behöver bo med en kvinna och vän som har lite tokiga humörsvängningar ibland.
ALT 2)Litet hus med en jättegrön tarzanmiljö runtom. Kvinnan som ägde huset är dock skeptisk till att hyra ut till en utländsk eftersom hennes förre hyresgäst var homosexuell, tysk och inte kunde betala hyran. Väljer jag att flytta in dit kommer jag få bo tillsammans med min helgalna hindukompis och en norsk alkoholist som blir djupt deprimerad var gång hon blir nykter.
ALT 3)Eller så kan jag flytta närmare nya skolan och hyra ett litet rum för en billigare peng än nu...
ALT 4)Eller så kan jag helt enkelt stanna...
Blir säkerligen det sistnämnda.

MYGGBITEN AV STALKERS
Sedan funderar jag över hur jag ska bli av med alla dessa stalkers. Inser hur bortskämt det är att vara svensk och van vid att man ska ha identiska rättigheter mellan könen.

Här får man vänja sig vid lustiga, jobbiga, fina, dumma, irriterande kommentarer överallt. En del tjejer vågar inte ens ladda på sina kontonummer eftersom försäljaren börjar stalka och hetsskicka sms efteråt.
- Äh, vadådå? De är ju harmlösa, bara lite fåniga, ansåg en kompis.

Ja. Sant. De är harmlösa och små, men det gör det inte mindre irriterande att jämt ha någon nisse strykandes utanför sitt hem. De leker Romeo och Julia, fastän att Juliorna i deras sagor inte vill inte leka.
Alla dessa middagsförfrågningar, envisa telefonringande (tack och lov har jag nytt nr nu), små gåvor och dessa lite märkliga rykten. Bland annat så är det en och annan som påstår sig vara min pojkvän. Och så ska jag tydligen gifta mig också. Det har denne kille talat om för alla i sin närhet utom mig.

De harmlösa men ack så jobbiga männen.
Lite som myggor. De ger kanske inga direkta skador men deras klåda är irriterande.

För övrigt så är de flesta männen härikring helcoola
(inser att jag kanske förmedelar en lite märklig bild som generellt inte stämmer. Men ja. Undantagen är ändock enormt jobbiga).


Dagens låt;
Nightwish - Wayfarer.
http://www.youtube.com/watch?v=rT6EOdQVHws

Home is where the way is...
My road goes on forever...
One more voyage to go

Helgens bästa: Har hittat en fantastisk Vegetarisk Restaurang.
Helgens sämsta: Missade dagens djungelpaintball för att jag var bakfull. Fail.